تاریخ انتشار: یکشنبه 1396/06/19 - 17:35
کد خبر: 245084

تجمع دانشجویان در مقابل دفتر سازمان ملل تهران؛

فریاد اعتراض دانشجویان به فاجعه در میانمار/ نسل‌کشی مسلمانان را متوقف کنید +فیلم و عکس

فریاد اعتراض دانشجویان به فاجعه در میانمار/ نسل‌کشی مسلمانان را متوقف کنید +فیلم و عکس

جمعی از دانشجویان دانشگاه‌های تهران با محوریت اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل در اعتراض به جنایات وحشیانه علیه مسلمانان در میانمار، در مقابل دفتر سازمان ملل در تهران تجمع اعتراض‌آمیز برگزار کردند.

به گزارش خبرنگار «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ این تجمع پرشور دانشجویی در مقابل درب سازمان ملل با حضور کثیری از دانشجویان و خیل عظیم مردم برگزار شد و پس از سخنرانی نمایندگان اتحادیه‌های دانشجویی و چند تن از نمایندگان مجلس و سیاسیون، با قرائت بیانیه پایانی به پایان رسید.

در تجمع امروز دانشجویان با دردست داشتن پلاکارد و سردادن شعار علیه سکوت مجامع جهانی علیه میانمار، نفرت و انزجار خود را نسبت به این فاجعه‌ی انسانی نشان دادند.

در این تجمع‌، شعارهای جالبی روی پلاکاردهای در دست دانشجویان نوشته شده است؛ «میانمار هم پاره تن اسلام است»؛ «SAVE ROHINGYA»؛ «سکوت مدعی حق بشر، شد موجب کشتار نسل»؛ «سازمان حقوق بی بشر، خفه خوان کافیه»؛ «قوه قضائیه باید در موضوعاتی چون حمایت از مسلمانان میانمار از جایگاه حقوقی وارد شود»؛ «نسل کشی را متوقف کنید».

دانشجویان همچنین شعارهایی از قبیل «دانشجو بیدار است از استکبار بیزار است» و «قتل عام مسلمان خدایی، توطئه‌ی جدید آمریکایی» و «مرگ بر آمریکا» و «یا ایهاالمسلمون، اتحدوا اتحدوا» و «ای دولت میانمار، پایان بده به کشتار» سر دادند.

 در این تجمع، گلرومفرد نماینده اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل، کوهی‌مقدم نماینده دفتر تحکیم وحدت، کارگرد نماینده اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان و محمدامین سلیمی نماینده بسیج دانشجویی در این تجمع به نمایندگی از اتحادیه دانشجویی متبوعشان سخنرانی کردند.

در این تجمع حاجی‌دلیگانی و آزادیخواه از نمایندگان مجلس و همچنین زاکانی نماینده سابق مجلس برای دانشجویان سخنرانی کردند.

دبیر اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل: ایران‌ به عنوان مدعی‌العموم جنایات علیه مسلمانان میانمار را پیگیری کند
محمدرضا گلرو با اشاره به جنایات اخیر در میانمار، اظهار داشت: امروز شاهد یک هولوکاست واقعی در میانمار هستیم. امروز و در قرن 21 یک حکومت سفاک، ظالم، خودکامه و نژادپرست مردمی را فقط به جرم مسلمان بودن زنده زنده می‌سوزاند، دست و پای آنان را قطع می‌کند و سر از تن آنها جدا می‌کند.

وی افزود: مردم به خاطر دین‌شان سلب تابعیت می‌شوند و از هیچ حقوقی برخوردار نیستند.

گلرو ضمن‌ محکوم کردن این‌ جنایات گفت: همه کسانی که با سکوت خود بر جنایت‌های حکومت دیکتاتور میانمار راه را برای کشتار مردم مسلمان این کشور هموار کردند در خون آنها شریک هستند.

این فعال دانشجویی یادآور شد: وای به حال حکام کشورهای اسلامی حاشیه خلیج فارس که علیه کشور‌های اسلامی دیگر متحد شده و میلیاردها سلاح خریداری شده از آمریکا، انگلیس و رژیم صهیونیستی را علیه مردم مظلوم یمن و سوریه استفاده می‌کنند و در قبال کشتار بی‌رحمانه حکومت میانمار سکوت مرگبار اختیار کرده و حاضر به موضع‌گیری نمی‌شوند.

دبیر اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل افزود: حکام کشورهای اسلامی باید از خواب غفلت بیدار شوند، سکوت کشورهای مسلمان جنایتی در حق اسلام و مسلمین است که باید هر چه سریع‌تر شکسته شود.

وی افزود: متاسفانه شاهد آن هستیم که اتحاد کشورهای اسلامی به جای آنکه برای دفاع از اسلام صورت بگیرد، برای کشتار و آزار و اذیت مسلمانان در کشورهای بحرین، یمن، سوریه و عراق انجام می‌شود.

گلرو گفت: بسیار مضحک و خنده‌دار است که رهبر اتحاد ملی میانمار یکی از دارندگان جایزه صلح نوبل است، البته که به درستی خانم سوچی را می‌توان هم عرض شیمون پرز در تلاش برای کسب صلحِ غربی موفق دانست. این خود درس عبرتی است برای روشن فکر نماهای غرب زده که با شنیدن جایزه صلح نوبل آب از دهان‌شان راه می‌افتد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: از سران سه قوه انتظار ورود جدی و موثر به قضیه میانمار را داریم.

این فعال دانشجویی گفت: انتظارات از قوه مقننه و قضائیه فراتر از بیانیه، مصاحبه و نصیحت است. قوه مقننه می‌تواند از ظرفیت اتحادیه مجالس کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی استفاه کند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: دولت دوازدهم و در راس آن وزارت امورخارجه باید به عنوان مدعی‌العموم در سطح بین‌المللی شکایت خود را تنظیم کرده و از تمام ظرفیت خود برای پیگیری حقوقی نسل‌کشی وحشیانه مردم میانمار استفاده کند، هر چند جناب آقای دکتر ظریف چندی پیش نامه‌ای را به رئیس سازمان ملل نوشتند، اما انتظار از ایشان و دستگاه دیپلماسی اقدامات بیشتر و اثرگذارتر است.

دبیر دفتر تحکیم وحدت: رویکرد سازمان ملل در جنایات میانمار نشان داد این سازمان ناقض حقوق بشر است
کوهی مقدم خواستار وحدت مسلمانان و عکس‌العمل و دیپلماسی مناسب کشورهای مسلمان در قبال جنایات در میانمار شد

دبیردفتر تحکیم وحدت در تجمع اعتراضی دانشجویان مقابل دفتر سازمان ملل در تهران، اظهار داشت: رویکرد سازمان ملل در جنایات اخیر میانمار نشان داد خود این سازمان ناقض حقوق بشر است و موضع‌گیری‌های آنها در قبال حقوق انسان‌ها یکسان نیست.

وی با اشاره به ماده یک اعلامیه حقوق بشر گفت: این ماده اعلام می‌کند همه‌ بشر از حقوق یکسان برخوردارند، اما این مسئله متاسفانه در قبال مردم جهان و به خصوص مسلمانان رعایت نمی‌شود.

کوهی‌مقدم ضمن انتقاد از سکوت مجامع بین‌المللی در قبال جنایات و نسل‌کشی‌های مردم مسلمان میانمار، گفت: این اولین بار نیست که این سازمان در قبال جنایاتی که علیه مسلمانان رخ می‌دهد سکوت می‌کند. سکوت این سازمان در قبال جنایات غزه و یمن هم دیده شد و متاسفانه این رویکرد در قبال مردم میانمار نیز دیده می‌شود.

وی در پایان سخنان خود خواستار وحدت مسلمان و عکس‌العمل و دیپلماسی مناسب کشورهای مسلمان در قبال جنایات میانمار شد.

دبیر سیاسی اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان: سازمان‌های بین‌المللی اقدامات شایسته‌ای در قبال کشتار مسلمانان در میانمار انجام دهند
رضا کارگر دبیر سیاسی اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان گفت: تا چه زمانی قرار است این سکوت مرگ آفرین مسلمانان جهان ادامه پیدا کند، تا چه زمانی قرار است ایادی استکبار ظلم را به معنای اتم و اکمل بر مستضعفین جهان روا بدارد و ما در انفعال و غفلت به سر بریم؛ ما که نباید از حقوق بشر غربی انتظاری داشته باشیم.

وی ادامه داد: حقوق بشری که به شهادت رساندن 290 نفر از کودکان و زنان و مردان مظلوم و بی دفاع ایرانی را لایق دریافت مدال شجاعت می داند، پس این نسل کشی مسلمانان مظلوم در میانمار را هم باید لایق اعطای جایزه صلح نوبل بداند.

کارگر تاکید کرد: این خانه از پای بست ویران است، و گرنه چرا شورای امنیت سازمان ملل متحد پس از چندین روز از وقوع یک فاجعه تمام عیار و نسل کشی کم نظیر انسانی هنوز اقدامات مقتضی را انجام نداده است؛ این درحالی است که در کشور چشم رنگی ها و در موارد بسیار خفیف تر به نحوی که در قیاس با فاجعه میانمار ناچیز می توان فرض کرد که صرفا چند تن زخمی یا کشته شدند ، سریعا و با غلاظ و شداد اقدام کرد.

این فعال دانشجویی اظهار داشت: روی سخنم با تمام کشورهای اسلامی، ملت های آزادی خواه و حق طلب وهمه آزادگان جهان است. در هر جای این کره خاکی و در هر جایگاه و به هر رنگ و زبان و نژاد که باشیم نباید دربرابر چنین اقدامات ددمنشانه سکوت کنیم و باید انزجار خودمان را به احسن وجه اعلام کنیم.

وی افزود: سازمان های بین المللی علی الخصوص سازمان های بین المللی اسلامی، ملت های مسلمان و همه بازیگران عرصه بین الملل موظف اند اقدامات شایسته ای انجام دهند بلکه ولو اندک باعث تسلی خاطر بازماندگان این فاجعه عظیم و مردمان جهان شود.

دبیر سیاسی اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان گفت: مجازات جانیان این فاجعه می تواند احقاق حقوق مظلومان این فاجعه و همچنین گامی در جهت نیل به صلح جهانی باشد.

دبیر شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی: مسئولان اقدامات خود را درباره جنایات میانمار به صدور بیانیه محدود نکنند
محمد امین سلیمی گفت: دولت، مجلس و قوه قضاییه نباید اقدامات خود را به صدور بیانیه‌ای کتبی محدود کنند.

سلیمی نماینده سازمان بسیج دانشجویی و عضو شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی کشور اظهار داشت: ما هیچ گاه از سازمان ملل بی‌خاصیت انتظار رسیدگی به جنایاتی مانند جنایت دولت میانمار علیه مسلمانان روهینگیایی را نداریم.

وی افزود: اگر ما جلوی روند تجاوز به حقوق ستمدیدگان در اقصی نقاط دنیا را نگیریم این روند روزی دامن‌گیر کشور ما نیز خواهد شد. ایران به عنوان ام القرای جهان اسلام مسئولیت‌هایی برعهده دارد که اگر نتواند به این وظایف در قبال مسلمانان و مظلومین جهان عمل کند دیگر نمی‌تواند شعار ام القرایی خود را در عمل نشان دهد.

نماینده سازمان بسیج دانشجویی گفت: دولت، مجلس و قوه قضاییه نباید اقدامات خود را به صادر کردن یک بیانیه محدود کنند چرا که کشور ما به عنوان یک نظام اسلامی نه تنها در قبال مردم مظلوم میانمار بلکه در قبال خون شهدایی که شهید شدند تا ایران تبدیل به پایگاهی برای حفاظت از حقوق مظلومین در دنیا شود، مسئول هستند.

قرائت قطعنامه پایانی این تجمع توسط سعید توانا راد، دبیر سیاسی اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل
از تمامی مسلمانان و مردم آزاده‌ی دنیا درخواست می‌کنیم که دست از اختلافات جزئی قومی و مذهبی برداشته و با تشکیل جبهه‌ی متحد مستضعفین، دست به اقدامات عملی و ملموس در قبال این زورگویان متجاوز بزنند. (متن کامل از اینجـــــا)

تصاویر و فیلم‌های مربوط به تجمع دانشجویان را می‌بینید:

سخنرانی محمدرضا گلرو، دبیر اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل

***********
******

پخش زنده‌ی شبکه 6 از تجمع دانشجویان

***********
******


نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
حرفهای جالب عامل حذف پرسپولیس با یکسال قرارداد!
فرایند مشاهده و تأیید سوابق تحصیلی داوطلبان کنکور آغاز شد
پیام تبریک رئیسی به مناسبت قهرمانی تیم ملی فوتسال در آسیا
اعتراض باشگاه استقلال به برنامه هفته پایانی لیگ برتر
مخالفت عضو هیئت رئیسه مجلس با جدایی ری از تهران
اعتراض دانشجویان شریف به روند کند تعمیر مسجد دانشگاه
زمان حراج بعدی شمش طلا اعلام شد+شرایط
چند حقیقت درباره نادر طالب‌زاده
احمد عباسی آقای گل و بهترین بازیکن شد
قهرمانی تقدیم مردم ایران
تجمع دانشجویان دانشگاههای تبریز در حمایت از خیزش دانشجویان آمریکایی
بیانیه شورایعالی انقلاب فرهنگی در حمایت از دانشجویان آمریکا
خیزش دانشجویان بحران سیاست خارجی آمریکا را فاش کرد
اعلام جزئیات حمایت مؤثر و مستمر از قهرمانان و پیشکسوتان ورزش
نظر استاندار تهران برای تقسیم استان تهران؛ باید تأمل کرد
تجمع دانشجویان امیرکبیر در حمایت از دانشگاهیان آمریکایی
قهرمانی سیزدهم فوتسال ایران در آسیا
روسیه آمریکا را تهدید کرد
تکلیف حسن یزدانی برای المپیک مشخص شد
لحظات به ثمر رسیدن گل اول و دوم ایران به تایلند +فیلم
توجیهات عجیب نخست‌وزیر ارمنستان برای واگذاری روستاها به آذربایجان
فرایند مشاهده و تأیید سوابق تحصیلی داوطلبان کنکور آغاز شد
اعتراض دانشجویان شریف به روند کند تعمیر مسجد دانشگاه
تجمع دانشجویان دانشگاه های تهران در حمایت از دانشجویان آمریکا
تجمع دانشجویان امیرکبیر در حمایت از دانشگاهیان آمریکایی
کلاس‌های پیام نور امروز به مدت ۲ ساعت تعطیل شد
پذیرفته‌شدگان چندبرابر ظرفیت آزمون استخدامی آموزش‌وپرورش برای تحویل مدارک چه کنند؟
قدردانی زلفی‌گل از دست‌اندرکاران حفظ سلامت کنکور
زلفی گل: جوسازی‌های ایجادشده در خصوص اخراج استادان صحت ندارد
تجمع دانشجویان در محکومیت عملکرد آمریکا در برخورد با دانشجویان آزادی خواه حامی فلسطین +عکس
حمایت دانشجویان استان قزوین از خیزش سراسری دانشجویان در دانشگاه‌های آمریکا
برگزاری تجمع دانشگاه تهران در حمایت از دانشجویان آمریکایی
تمدید ثبت‌نام و ویرایش آزمون استخدامی فرزندان ایثارگران
حمایت بسیج اساتید از دانشگاهیان جهان علیه رژیم صهیونیستی
دانشگاه حضرت معصومه(س) باید به عنوان یک هویت مستقل بماند
محرومیت از تحصیل در انتظار داوطلبان متخلف
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top